درباره کتاب گفتکو با خدا

کتاب گفتگو با خدا

سپاس خدایی را که اول است و پیش از او اولی نبود و آخر اوست و پس از او آخری نباشد. خدایی که دیده های بینندگان از دیدنش ناتوانند و اندیشه های وصف کنندگان، از عهده وصفش بر نیایند. نویسنده این کتاب عقیده دارد، همه بلاها و مشکلاتی که امروز بشر با آن رو به رو است و در حل آن ناتوان مانده، به دست خود او به وجود آمده و نهایتا توسط خود او قابل حل است. قحطی، جنگ و گرسنگی، آلودگی محیط زیست، جنایات و بی عدالتی ها را خداوند بر بشر نازل نکرده و حتی در شرایط بسیار دشوار کنونی، انسان قادر است یک روز بر همه این مشکلات فائق آید، در صورتی که اراده کند و قلبا و عمیقا بخواهد.

کتاب گفتگو با خدا دارای سه جلد است که به ترتیب:

جلد اول: با خرید کتاب از دسته کتاب های دینی و خواندن کتاب، متوجه خواهید شد که با موضوعات شخصی سر و کار دارد و بر روی فرصت ها و چالش های زندگی فردی تکیه می کند.

جلد دوم: با موضوعات جهانی نظیر زندگی جغرافیایی سیاسی و زندگی متافیزیکی بر روی سیاره و چالش هایی که دنیای امروز با آن رو به رو است سر و کار دارد.

جلد سوم: به حقایق مافوق الطبیعه و چالش ها و فرصت های روح می پردازد.

بخشی از متن کتاب گفتگو با خدا جلد اول:

وقتی گفته می شود دعایی مستجاب نشده، آن چه در واقع اتفاق افتاده این است که احساس، حرف یا فکری که قویا ذهن ما را مشغول کرده بود، به کار افتاده است. با این وجود، آن چه باید بدانی این است که، همواره فکری در پس فکر ما است که به آن می توان عنوان فکر نگهبان را داد، که در واقع کنترل کننده فکر است.

بنابراین، اگر تو با ندبه و زاری چیزی را بخواهی، شانس به دست آوردن آن خیلی کم است، چون فکر نگهبانی که در پس هر اندیشه ای خوابیده، این است که تو اکنون چیزی را نداری که درخواست می کنی و این فکر نگهبان، به صورت واقعیت تو در می آید.

تنها فکر نگهبانی که می توان بر این فکر غلبه کند، این باور و اعتقاد قلبی است که خداوند بدون گفتگو، آن چه از او خواسته شود برآورده می سازد. بعضی از افراد واقعا چنین باوری دارند، ولی تعدادشان بسیار کم است.

روند دعا بسیار آسان تر می شود وقتی به جای آن که به طور ذهنی تصور شود، خداوند به همه خواسته ها پاسخ مثبت می دهد. به طور شهودی پذیرفته شود که اصولا نیازی به درخواست نیست؛ در این صورت دعا به صورت دعای شکرگزاری در می آید و به هیچ وجه جنبه درخواست پیدا نمی کند، بلکه سپاسی است برای نعمت های موجود.  

سخن پایانی

حقیقت این است که خداوند با همه گفتگو می کند. با بد و خوب، مقدس و گناهکار و همه افرادی که بین این دو گروه قرار می گیرند. برای نمونه، خودتان را در نظر بگیرید، خداوند به روش های گوناگون بر شما ظاهر شده، که این کتاب هم یکی از آن ها است. چند بار تا کنون این مثال را شنیده اید که؛ وقتی شاگرد حاضر است، معلم هم ظاهر می شود. این کتاب معلم ما است. حتما کتاب گفتگو با خدا را از فروشگاه آنلاین کتاب با تخفیف بالا خریداری و مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *