درباره کتاب روانشناسی پرورشی نوین

کتاب روانشناسی پرورشی نوین، یک کتاب روانشناسی یادگیری و آموزشی است، یعنی؛ هدف کلی این کتاب، برای معلمان فعلی و آتی می باشد، اما تمام کسانی که به صورت حرفه ای یا غیر حرفه ای و مستقیم یا غیر مستقیم به آموزش و هدایت یادگیری دیگران می پردازند، می توانند از موضوع های متنوع آن بهره بگیرند.

کتاب روانشناسی پرورشی نوین مناسب چه کسانی است؟

کتاب روانشناسی پرورشی نوین، مناسب تمام کسانی است که مسئولیت آموزشی دارند و یا می خواهند در راستای آموزش به دیگران، خود را تقویت کنند. اگر قصد دارید آموزش دادن را یاد بگیرید و یا می خواهید در تدریس خود تبحر بیشتری داشته باشید، خرید کتاب روانشناسی پرورشی نوین از دسته کتاب روانشناسی مناسب شما خواهد بود.

هدف های کلی کتاب روانشناسی پرورشی نوین:

کسب دانش و مهارت های لازم درباره اصول و مبانی روانشناسی پرورشی به عنوان یک علم.

کسب توانایی تشخیص، تحلیل و تفسیر مسائل و مشکلات تحصیلی و اجتماعی دانش آموزان.

کسب توانایی حل کردن مسائل و مشکلات تحصیلی و اجتماعی دانش آموزان در محیط آموزشگاه.

آشنا شدن با نظریه ها، قوانین و اصول روانشناسی یادگیری و انگیزش.

کسب توانایی استفاده از نظریه ها و قوانین یادگیری و انگیزش در طراحی و اجرای فعالیت های آموزشی.

کسب دانش و مهارت های مربوط به روش ها و فنون آموزش و کسب توانایی استفاده از آن ها، در آموزش موضوع های مختلف درسی.

آشنا شدن با منابع و مآخذ گوناگون روانشناسی پرورشی و زمینه های وابسته و کسب توانایی استفاده از آن ها.

علاقه مند شدن به موضوع ها و مباحث مختلف روانشناسی پرورشی.

ارج نهادن به دانشمندان و پیشکسوتان رشته روانشناسی پرورشی که در این راه خدمت کرده اند.

در راستای تحقق هدف های کلی بالا، برای هر یک از فصل های کتاب نیز تعدادی هدف دقیق نوشته شده است. امیدوارم با یاد گرفتن این هدف های دقیق، در رسیدن به هدف های کلی کتاب توفیق یابید.

فهرست کتاب روانشناسی پرورشی نوین:

یادگیری، آموزش و روانشناسی پرورشی.

پژوهش در روانشناسی پرورشی.

یادگیری و انگیزش.

نظریه های یادگیری.

تفاوت های فردی در یادگیری.

سبک های یادگیری و تفکر.

هوش و تفکر.

تفکر: مفهوم سازی و قاعده آموزی.

و…

بخشی از متن کتاب روانشناسی پرورشی نوین:

آموزش در مقایسه با تدریس:

هر چند که بسیاری کسان آموزش و تدریس را مترادف می دانند، با این حال آن ها را نمی توان دقیقا هم معنا دانست. آموزش، علاوه بر فعالیت های کلاسی معلم که در حضور شاگردان انجام می شود، فعالیت های پیش از رفتن به کلاس، یعنی؛ طراحی آموزش و فعالیت های مربوط به طراحی و اجرای ارزشیابی را نیز شامل می شود. در مقابل، تدریس (درس دادن) عمدتا به فعالیت های کلاسی معلم که در حضور دانش آموزان و دانشجویان و غالبا به صورت کلامی انجام می گیرد، گفته می شود. در همین راستا، دمبو (۱۹۹۴) تدریس را به عنوان مجموعه اعمالی که به قصد کمک به ایجاد همین یادگیری از سوی معلم انجام می شود، تعریف کرده است. دانل، ریو و اسمیت (۲۰۰۷) نیز تدریس را به گونه زیر تعریف کرده اند: کوشش های بین فردی، برای کمک به یادگیرندگان در کسب دانش، فراگیری مهارت ها و درک توانمندی های خود.

بنابر آنچه گذشت، می توان گفت که تدریس بخشی از آموزش است، اما تمامی آن نیست. همچنین می توان گفت که، تدریس وابسته به معلم است اما آموزش می تواند بدون معلم صورت پذیرد. به همین سبب است که ما اصطلاحات آموزش از راه دور، آموزش مکاتبه ای و آموزش غیر حضوری داریم.

جمع بندی

با خرید آنلاین کتاب روانشناسی پرورشی نوین، شما به راحتی می توانید آموزش دادن به دیگران را یاد بگیرید. در این کتاب، به شما مباحثی چون؛ آموزش، تعریف یادگیری و آموزش در مقایسه با تدریس و غیره را می آموزد. همچنین، در اول تمام سرفصل های این کتاب، به شما هدف های یادگیری را توضیح می دهد و در آخر هر سرفصل، خلاصه فصل و چند پرسش و تمرین، به منظور خودآزمایی و یادگیری بهتر مطالب فصل می پردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *