کتاب مناسب شروع کتابخوانی

اول از همه برای تبدیل شدن به یک کتابخوان فعال و علاقمند، می ‌توانید از مراحل و روش‌ های زیر استفاده کنید:

تعیین اهداف خوانایی:

مشخص کنید که دقیقاً چه اهدافی را با خواندن کتاب دنبال می‌ کنید. آیا می‌ خواهید دانش عمیق‌ تری در یک حوزه خاص کسب کنید، یا فقط به دنیای داستانی بروید.

شناسایی علایق خود:

انتخاب کتبی که با علایق و سلیقه شما همخوانی داشته باشند، می‌ تواند شما را به خواندن ترغیب کند و تجربه خواندن را لذت ‌بخش ‌تر کند.

زمان ‌بندی خواندن:

برنامه ‌ریزی منظم برای خواندن کتاب ‌ها راهی موثر برای ایجاد عادت خواندن است. مشخص کنید چه زمان ‌هایی از روز برای شما بهترین فرصت برای خواندن می ‌باشند.

ایجاد محیط مناسب:

یک محیط آرام و مناسب برای خواندن انتخاب کنید، از نور مناسب و صدای آرام برخوردار شوید تا تمرکز و راحتی خود را افزایش دهید.

خواندن متنوع:

به جای تنها به یک نوع کتاب وفادار بودن، سعی کنید از انواع مختلف کتاب ‌ها استفاده کنید تا تنوع و جذابیت خواندن به زندگی تان اضافه شود.

بحث و بررسی:

پس از خواندن کتاب، با دوستان یا اعضای یک گروه کتابخوانی درباره آن بحث کنید. این می ‌تواند تجربه خواندن شما را ارتقا دهد و دیدگاه‌ های جدیدی را برای تان باز کند.

معرفی کتاب مناسب کتابخوانی:

کتاب عادت می کنیم اثر زویا پیرزاد نشر مرکز:

این کتاب داستان زندگی سه زن ایرانی در دهه۸۰ شمسی است. زنی مستقل که تلاش می کند روی پای خود بایستد و قوی باشد.

دختر جوان درگیر مسایل و خواسته های خود است. مادربزرگ هنوز غرق در گذشته ای است کمابیش ساخته و پرداخته ذهن. راوی قصه آرزو است؛ زنی میانسال که بین خواسته های مادر و توقعات دختر و آرزوهای خود، در جدال است. در ظاهر، زنی است محکم که از مردها و دنیای مردانه اطرافش هراسی ندارد و در باطن، خواسته و ناخواسته جواب گوی توقعات دختر و مادر.

کتاب چراغ ها را من خاموش می کنم اثر زویا پیرزاد نشر مرکز:

 این داستان آن در دهه ۱۳۴۰ در محله بوارده آبادان رخ داده است. راوی این داستان، زنی ارمنی است، به نام – کلاریس آیوازیان – که در این داستان، از روابط خانوادگی خویش، فرزندان دو قلو و دنیای عاطفی شان می گوید. موضوع اصلی این داستان، یکنواختی زندگی یک زن خانه دار و خستگی از این روند و دل بستن به مرد همسایه ای که فکر می کند دنیای بهتری برای او می سازد. بزرگ ترین نگرانی کلاریس، حفظ رابطه خوب خود با مادر سخت گیرش، خواهر مجردش، شوهر نه چندان صمیمی اش و بچه های شلوغ و بازیگوشش می باشد. آن ها می شوند.

کتاب شوهر آهو خانم اثر علی محمد افغانی انتشارات نگاه:

داستان مردی که زنی باوفا دارد، ولی روزی در نانوایی ‌اش زنی زیبا را می ‌بیند و چنان شیفه او می‌ شود که همه زندگی ‌اش را به پایش می ‌ریزد.

این کتاب داستان زن ایرانی است که می خواهد در عرصۀ جامعه حضور داشته و موثر باشد، ولی فضای مردسالارانه با او برخوردی از سر غریزه و نه اندیشه دارد. علی محمد افغانی در کتاب شوهر آهو خانم به خوبی چنین محیطی را تصویر می ‌کند. او با ظرافت قلم چنان تخیل، آزادی بیان عشق و احساسات ناگوار آدمی را در هم آمیخته است که رمان آهو خانم چنین جذاب و روان کرده است.

کتاب دختری که ماه را نوشید اثر کلی بارن هیل نشر پرتقال:

این کتاب داستان زندگی عجیب یک دختر بچه را به تصویر می‌ کشد.

زان پیر، جادوگری مهربان است که در دل جنگل زندگی می ‌کند. مردم شهر این پیرزن را منشاء همه بدی ‌ها می ‌دانند و امیدوارند که با پیشکش یک قربانی از گزند او در امان بمانند. آن‌ ها هر سال کودکی را به عنوان قربانی به جادوگر پیشکش می ‌کنند و برای این کار نوزادی را به جنگل برده و او را در جایی رها می‌ کنند. اما چیزی که مردم شهر نمی ‌دانند این است که زان قلب مهربانی دارد؛ این جادوگر نوزادان رها شده در جنگل را نجات داده و به خانواده‌ های مهربان و خوش ‌قلبی که در آن سوی جنگل زندگی می ‌کنند، می‌ سپارد.

کتاب پاستیل های بنفش اثر کاترین اپلگیت نشر پرتقال:

داستانی جادویی و شگفت‌ انگیز در ستایش عشق، دوستی و خانواده را روایت می‌ کند.

رمان پرفروش پاستیل ‌های بنفش درباره‌ جکسون و خانواده ‌اش است که روزهای سختی را سپری می‌ کنند، چرا که پدر خانواده به بیماری ام اس دچار شده و به همین دلیل کار خود را از دست داده است. این خانواده دیگر هیچ پولی برای پرداخت اجاره خانه و خرید غذا ندارند. اوضاع به قدری وخیم است که در آینده‌ نزدیک تمام اعضای خانواده یعنی جکسون، خواهرش، والدین و سگشان مجبور خواهند شد در مینی ون زندگی کنند که..

برای خرید کتاب و خواندن کتاب های پرفروش می توانید وارد سایت اینترنتی کتاب طلا شوید و اقدام به خرید کتاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *