کتاب برای افزایش اعتماد به نفس

کتاب های اعتماد به نفس

همه ما مواقعی داریم که اعتماد به نفس نداریم و احساس خوبی نسبت به خود نداریم، اما وقتی عزت نفس پایین به یک مشکل طولانی مدت تبدیل می شود، می تواند تاثیر مضری بر سلامت روان و زندگی روزمره ما داشته باشد. اعتماد به نفس پایین، ممکن است باعث شود شما احساس شک و تردید کنید، منفعل یا مطیع باشید، یا در اعتماد به دیگران مشکل داشته باشید. ممکن است احساس حقارت کنید، مورد بی مهری قرار بگیرید یا نسبت به انتقاد حساس باشید. اگر این علائم را در خود احساس می کنید، می توانید با خرید کتاب های روانشناسی اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.

عزت نفس چیست؟

عزت نفس نظری است که ما نسبت به خود داریم، وقتی عزت نفس سالمی داریم، تمایل داریم نسبت به خود و به طور کلی زندگی، احساس مثبت داشته باشیم. باعث می شود بهتر بتوانیم با فراز و نشیب های زندگی کنار بیاییم. هنگامی که عزت نفس ما پایین است، تمایل داریم خود و زندگی خود را با دیدی منفی تر و انتقادی تر ببینیم. همچنین احساس می‌کنیم کم تر قادر به مقابله با چالش ‌هایی هستیم که زندگی برای مان ایجاد می‌ کند.

پرفروش ترین کتاب ها برای افزایش اعتماد به نفس:

کتاب خودت را به فنا نده:

کتاب خودت را به فنا نده اثر گری جان بیشاپ، مترجم محمد جواد شجاعی، به شما کمک خواهد کرد تا از تمام تنش‌ ها و اضطراب ‌‌های خود خلاص شده و ساعت ‌ها احساس آرامش کنید. همچنین این کتاب چشمان شما را به روی حقیقت باز می‌ کند و کمک می ‌کند تا شناخت بهتری از خودتان به ‌دست آورید.

کتاب روان شناسی عزت نفس:

ناتانیل براندن، در کتابش به چهار سؤال اساسی جواب می ‌دهد:

عزت نفس چیست؟

چرا اهمیت دارد؟

چگونه می‌ توانیم عزت نفس بیشتری داشته باشیم؟

 نقش دیگران در تأثیرگذاری بر عزت نفس ‌مان چیست؟

بخش‌ های دیگری از کتاب هم به ارائه توضیحاتی درباره شش رکن اساسی عزت نفس اختصاص دارد. این شش رکن عبارت ‌اند از: تمرین کردن برای آگاهانه زندگی کردن، خودپذیری، مسئولیت پذیری در قبال خود، هدفمند بودن، صداقت.

کتاب موهبت کامل نبودن:

کتاب موهبت کامل نبودن اثر برنی براون، دارای فصل‌ های مختلفی بوده که عناوین آن شامل: افزایش بهره‌ وری، پرهیز از مقایسه و اهمیت ندادن به افکار دیگران می باشد. این‌ کتاب مفید به‌ طورکلی برای تقویت عزت‌ نفس راهکارهایی را به شما یاد می‌ دهد که با مرور آن ‌ها در ذهن، می ‌توانید افکار منفی را تغییر دهید و ارزش بیشتری برای خودتان قائل باشید.

کتاب اعتماد به نفس به زبان ساده:

کتاب اعتماد به نفس به زبان ساده اثر باربارادی‌ آنجلس و انتشارات نسل نو اندیش به شما می آموزد چگونه در محل کار، خانه و در روابط تان با اعتماد به نفس کافی پیش بروید و از تکنیک ‌های عملی و کاربردی برای تقویت مهارت ‌های تان استفاده کنید. با به چالش کشیدن ترس‌های تان و هدایت انرژی به سمت موفقیت، می‌ توانید با سرعت بیشتری در مسیر اهداف تان پیش بروید.‌

کتاب بزن قدش این یه قانونه:

مل رابینز، نویسنده این کتاب، معتقد است وقتی برای خودتان ارزش قائل هستید کارهای ارزشمندی را انجام می دهید. این قانون به شما کمک می‌ کند برای خود ارزش و احترام بیشتری قائل شوید و همین امر منجر به افزایش عزت نفس شما می ‌شود. همه‌ چیز از خودتان شروع می‌ شود،  نگرش شما نسبت به خودتان، نگرشتان نسبت به دنیا است. پس کتابفروشی کتاب طلا را از دست ندید و اقدام به خرید کتاب مورد نظر خود کنید.

کتاب شکاف اعتماد به نفس:

این اثر ارزشمند و خوش یمن راس هریس، مخاطبانش را به خواندن چندباره آن تشویق می کند. این کتاب ما را راهنمایی می کند تا از منطقه امن خود خارج شویم و راه درست کنار آمدن با ترس را بیاموزیم. همچنین ارزش های اصلی خود را روشن کرده و از آن ها به عنوان الهام و انگیزه خود استفاده کنید.

جمع بندی

اعتماد به نفس، بخش مهمی از زندگی بشریت است. به گونه ای که تاثیر مستقیمی بر افزایش موفقیت ما در زندگی خواهد گذاشت. یک فرد با وجود اعتماد به نفس است که خود را دوست دارد. او مایل است برای رسیدن به اهداف شخصی و حرفه ای خود ریسک کند و به صورت مثبت در مورد آینده می اندیشد. کسی که فاقد عزت نفس باشد، کم تر احتمال دارد که به اهداف بزرگ خود برسد. چون این دسته از افراد، از دید منفی به تمام زوایای زندگی می نگرند. پس برای این که اعتماد به نفس خود را بالا ببرید حتما اقدام به خرید آنلاین کتاب از فروشگاه کتاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *