سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب ۱۴۰۳

تاریخچه نمایشگاه بین المللی

نخستین دوره نمایشگاه بین ‌المللی کتاب تهران، از ۱۴ تا ۲۲ آبان ماه سال ۱۳۶۶ در محل دائمی نمایشگاه‌ های بین‌ المللی تهران، در انتهای بزرگراه چمران برگزار شد. اما از سال ۱۳۸۶ نمایشگاه کتاب اغلب در مصلای تهران و یا شهر آفتاب برگزار گردید.    

زمان برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب ۱۴۰۳ تهران

سی و پنجمین نمایشگاه بین‌ المللی کتاب تهران از تاریخ نوزدهم اردیبهشت ماه کار خود را آغاز کرده و تا بیست و نهم اردیبهشت ماه به فعالیت خود ادامه می ‌دهد. در همین تاریخ همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب تهران فروشگاه کتاب طلا برای مشتریان عزیز ۳۰ درصد تخفیف بر روی تمامی کتاب ها گذاشته است. شما می توانید در ۲۴ ساعت شبانه روز، به صورت آنلاین و یا حضوری، اقدام به خرید کتاب خود کنید.

مکان و ساعت برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب

این دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب، مانند سال های دیگر در مصلی امام خمینی برگزار می شود. ساعت برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب، از ساعت ۱۰ صبح آغاز و تا ۸ شب ادامه دارد. شما علاقه مندان به کتاب و کتاب خوانی می توانید در این ساعت به بازدید نمایشگاه بروید.

بن نمایشگاه کتاب را چگونه تهیه کنیم؟

اگر متقاضی دریافت بن کتاب در نمایشگاه کتاب هستید، از ۹ صبح ۱۶ اردیبهشت ماه می توانید به سامانه فروش بن مراجعه کنید و نسبت به دریافت اعتبار خرید کتاب اقدام کنید.

۱٫ یارانه دانشجویان و طلاب ۷۰۰ هزارتومان است که از این مبلغ ۴۲۰ هزارتومان توسط دانشجویان یا طلاب پرداخته می شود و ۲۸۰ هزارتومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت بانک ملی ایران است.

۲٫ یارانه اعضای هیئت علمی ۸۰۰ هزارتومان است که از این مبلغ ۴۰۰ هزارتومان توسط عضو هیئت علمی و ۴۰۰ هزارتومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت بانک ملی ایران است.

۳٫ یارانه خرید کتاب به صورت (اعتبار خرید) به کد ملی هر متقاضی اختصاص داده می شود، بنابراین برای ثبت نام نیازی به واریز وجه نیست.

۴٫ اعتبار بن کتاب در هنگام خرید کتاب درسامانه فروش آنلاین به نسبت خرید و سقف اعلامی یارانه محاسبه می شود و از صورتحساب نهایی به صورت خودکار کسر می شود.

۵٫ با توجه به محدودیت تعداد یارانه کتاب، اولویت دریافت بن کتاب با متقاضیانی است که زودتر نسبت به ثبت نام اقدام نموده اند.

۶٫ پس از ثبت نام در سامانه یارانه کتاب، باید حتما پیامکی با حاوی متن (یارانه خرید کتاب روی کد ملی شما شارژ شد) دریافت کنید.

. هر کدملی تنها یکبار مجاز به  دریافت بن کتاب (یارانه خرید کتاب) می باشد.۷

راه های دسترسی به نمایشگاه بین المللی کتاب:

 با مترو

اگر برای رفتن به مصلی تهران و بازدید از نمایشگاه کتاب مترو را انتخاب کرده‌اید، باید بگوییم که با توجه به حجم ترافیک بهترین راه را انتخاب کرده اید. ایستگاه مترو مصلی و ایستگاه شهید بهشتی نزدیک ‌ترین ایستگاه‌ های مترو تهران به نمایشگاه بین ‌المللی کتاب هستند. برای رسیدن به نمایشگاه تهران با مترو، خود را به یکی از ایستگاه‌ های خط ۱ برسانید و تا ایستگاه مصلی امام خمینی (ره) پیش بروید. اگر مسیرتان از خط ۳ مترو هم می ‌گذرد، می ‌توانید در ایستگاه شهید بهشتی که محل تلاقی خط ۱ و ۳ است، از مترو پیاده شوید و تا مصلی پیاده‌ روی کنید.

 با اتوبوس

فرقی نمی ‌کند از کدام مسیر قرار است به مصلی تهران بروید. از سمت شرق، غرب، شمال یا جنوب تهران. اتوبوس مسیرهای زیر، در ایستگاه مصلی تهران توقف دارند.

خط آزادی – سیدخندان

خط میدان امام حسین (ع) – پایانه شهید بهشتی

خط بیمارستان امام خمینی (ره) – پایانه شهید بهشتی

خط انتهای بلوار ارتش – پایانه شهید بهشتی

خط میدان انقلاب – پایانه بیهقی

خط ۵ بی ‌آر‌تی

خط میدان رسالت – میدان ونک

با تاکسی

در میدان تجریش، میدان نوبنیاد، میدان صنعت، پایانه بیهقی، میدان رسالت، پایانه تهران ‌پارس، ترمینال آزادی، ترمینال جنوب، میدان راه‌ آهن، پایانه خاوران، پایانه نعمت آباد و پایانه شاهد، می‌ توانید سوار تاکسی شوید و مستقیم تا مصلی تهران بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *