کتاب خودیاری زندگی خود را دوباره بیافرینید

کتاب خودیاری زندگی خود را دوباره بیافرینید.

در این کتاب دو روانشناس رفتار درمانی شناختی یا شناخت درمان گر، به بررسی انواع مشکلات ناشی از آسیب های کودکی می پردازند که نام شان را تله های زندگی گذاشته اند. با خرید کتاب و خواندن کتاب با تله های زندگی آشنا می شوید، تله های زندگی تعیین می کنند چگونه فکر، احساس و عمل کنیم و با دیگران در تعامل قرار بگیریم. آن ها احساسات شدیدی مثل خشم، اندوه و اضطراب را دامن می زنند. حتی زمانی که به ظاهر همه چیز داریم، چیزهایی مثل موقعیت اجتماعی، ازدواج موفق، احترام دوستان و آشنایان و موفقیت حرفه ای، اغلب نمی توانیم از زندگی لذت ببریم یا دستاوردهای مان را باور کنیم. 

  • آیا به طور مداوم وارد رابطه با اشخاصی می شوید که با شما به سردی رفتار می کنند؟
  • آیا احساس می کنید حتی نزدیک ترین افراد به شما به اندازه کافی برای تان اهمیت قائل نیستند یا شما را درک نمی کنند؟
  • آیا در اعماق وجودتان این کمبود را احساس می کنید که اگر شخصی شما را حقیقتا بشناسد، احتمالا دوست تان نخواهد داشت یا شما را نخواهد پذیرفت؟
  • آیا اولویت دادن به نیاز های دیگران باعث می شود نیاز های خودتان هیچوقت برآورده نشود، یا شاید حتی نمی دانید نیاز های واقعی تان چه هستند؟
  • آیا از این که اتفاق بدی برای تان بیفتد در هراسید، تا آن جا که حتی گلو دردی خفیف، ترس از بیماری وخیم تر را بر می انگیزد؟
  • آیا متوجه شده اید به رغم تمام تاییدها و تحسین های اجتماعی ای که از جمع می گیرید، باز هم احساس خوشحالی، کامیابی یا شایستگی نمی کنید؟

تله زندگی الگویی است که از دوران کودکی آغاز می شود و در سراسر زندگی اثر می گذارد. این الگو با برخوردی که خانواده یا بچه های دیگر با ما داشته اند آغاز شده است. ما رها شده ایم، در معرض انتقاد دیگران قرار گرفته ایم، زیادی مراقبت شده ایم، سوء رفتار دیده ایم، کنار گذاشته شده ایم یا محرومیت کشیده ایم و… به نوعی صدمه دیده ایم. در نهایت تله زندگی بخشی از ما می شود.

چرا باید کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید را بخوانیم؟

به این کتاب نیاز دارید اگر:

همیشه طوری رفتار می کنید که انگار نیاز های دیگران مهم تر از نیاز های شما است.

وقتی کسی که دوست تان دارد ترک تان می کند یا تهدید می کند که ترک تان خواهد کرد، دچار هراس شدید می شوید.

مدام نگران رخ دادن بلایای طبیعی، از دست دادن همه دارایی یا مبتلا شدن به بیماری های دردناک هستید و فکرشان مضطرب تان می کند.

می بینید علی رغم همه موفقیت ها هنوز هم شاد نیستید و در زندگی احساس خلا می کنید یا احساس می کنید شایستگی این موقعیت را ندارید.

بخشی از متن کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید:

هرگز عشقی را که نیاز دارم به دست نخواهم آورد.

تله محرومیت عاطفی.

جد مردی ۳۹ ساله است. زن ها همیشه از نظر عاطفی او را مایوس می کنند.

اولین بار به محض این که جد پا به مطب ما گذاشت، دو چیز درباره او نظرمان را جلب کرد. اول این که، او چقدر خوش تیپ است و دیگر این که، چه رفتار سردی دارد. ویژگی غریبی در او وجود داشت که رخنه کردن به آن هنگام درمان مشکل بود. به هر حال، در اولین جلسه حضور پیدا کرد و دلیل آن جا بودنش را به ما گفت. از دوران نوجوانی سلسله روابط خودش با زن ها را شروع کرده بود، اما هیچ کدام از آن ها بیش از شش ماه دوام نداشت. الگوی مشابهی همیشه تکرار می شد، هر زمان که رابطه ای را آغاز می کرد احساس امید و هیجان به او دست می داد. گمان می کرد بالاخره زنی را که مدت های مدیدی به دنبالش بود یافته است. به رغم کشش اولیه قوی، به طور حتم رابطه به دلسردی منتهی می شد. جد سرخوردگی اش را بیان کرد:

جد: الان هم این اتفاق با ایلین تکرار شد، مطمئن بودم این دفعه قراره فرق داشته باشه. اولش خیلی خوب بود، اما درست مثل بقیه بعد از مدتی کم کم دلزده و ناراضی شدم، ایلین عصبانی کردن من رو شروع کرد.

درمانگر: ایلین چه کاری انجام داد که عصبانی شدی؟ جلد: همه کارهاش باعث عصبانیتم بود. تلفن های من رو اون طور که باید سریع جواب نداد، توی مهمونی ها با افراد دیگه زیادی صحبت کرد، زیادی با دوست هاش وقت گذروند، وقت زیادی رو صرف کارش کرد و کادوی تولدی که به من داد اون طور که باید و شاید گرون نبود، بیشتر به این خاطر که شوقی برای این کار نداشت. متوجهی؟ می دونم که دوستم داره، اما برای من کم گذاشته. نیاز بیشتری داشتم.

به طور کلی

جفری یانگ و جنت کلویکو نویسنده کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید، با بهره گیری از اصول و روش شناخت درمانی، به موضوع بغرنج مشکلات شخصیتی پرداخته اند. این دو نویسنده با فراهم آوردن جعبه ابزاری قدرتمند و قرار دادن آن در اختیار عموم، به منظور ایجاد تغییرات اساسی در زندگی شخصی و شغلی، دست به کار بدیعی زده اند. شما علاقه مندان به کتاب های خودیاری، می توانید با ورود به دسته کتاب های روانشناسی اقدام به خرید کتاب فوق، در فروشگاه اینترنتی کتاب طلا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *