چگونه جذاب باشیم؟

برای تبدیل شدن به فردی جذاب و جذب نظر دیگران، اول از همه و مهم تر از همه باید به خود اعتماد داشته باشید و خودتان را دوست داشته باشید. که در این زمینه کتاب های بسیاری در حوزه روانشناسی نوشته شده، از جمله از این کتاب ها افسانه کاریزما نام دارد که می تواند کمک خوبی به شما کند. درباره کتاب افسانه کاریزما در این مقاله صحبت خواهیم کرد.

برای جذاب بودن می ‌توانید به نکات زیر نیز توجه کنید:

اعتماد به نفس:

از پذیرش و دوست داشتن خودتان آغاز کنید. اعتماد به نفس و اطمینان از خود می ‌تواند جذابیت شما را افزایش دهد. که همین موضوع در کتاب افسانه کاریزما قید شده است.

صحبت کردن با اشخاص:

بی‌ تردید، مهارت در برقراری ارتباط و گفتگو با دیگران، باعث تفاوت شما در یک گروه می‌ شود.

اهتمام به دیگران:

گوش دادن به دیگران، نشان دادن علاقه و احترام به نظرات و حرف های شان می‌ تواند شما را جذاب کند.

نشان دادن احساسات:

بیان احساسات و افکار خود به صراحت و صداقت می‌ تواند روابط شما را تقویت کرده و دیگران را به شما نزدیک تر کند.

پوشش مناسب:

برخورد و پوشش به ‌روز و مناسب نقش بسزایی در افزایش جذابیت شما دارد.

باورها و اهداف شخصی:

داشتن باورها و اهداف شخصی معقول و قاطع می ‌تواند شما را به یک فرد جذاب و پرانرژی تبدیل کند.

خلاقیت و هنرمندی:

نشان دادن خلاقیت و استعدادهای هنری، بازیگری، موسیقی یا هر نوع هنر دیگر نیز می ‌تواند جذابیت شما را بالا ببرد.

اگر این نکات را در زندگی روزمره ‌تان اعمال کنید و واقعاً از طریق عبور از ویژگی‌ های شخصیتی تان برای برقراری ارتباط با دیگران، و کتاب های روانشناسی مرتبط را مطالعه کنید، می‌ توانید به فردی جذاب تبدیل شوید.

درباره کتاب افسانه کاریزما:

کتاب افسانه کاریزما کتابی است برای هنر جذاب بودن و راهکارهای موثر رفتار کاریزماتیک.

شاید برای تان این سوال ایجاد شود که خب کاریزماتیک یعنی چی؟

کاریزماتیک بودن به معنای داشتن جذابیت شخصی خاصی است که باعث می‌ شود دیگران به شخصیت شما جلب شوند و شما را جذاب و جالب بیابند.

ویژگی‌ های کاریزماتیک شامل:

جذابیت شخصی:

افراد کاریزماتیک و اثرگذار، جذابیت شخصی فراوانی دارند که باعث می ‌شود دیگران از آن ‌ها مجذوب شوند.

مهارت ارتباطی:

افراد کاریزماتیک دارای مهارت ‌های ارتباطی فوق‌ العاده‌ ای هستند که آن‌ ها را قادر می ‌سازد با موفقیت با دیگران ارتباط برقرار کنند.

اعتماد به نفس:

افراد کاریزماتیک به خوبی به خود و توانایی‌ های شان اعتماد دارند که احساسی قوی از قدرت و خودکنترل را برای آن ‌ها به ارمغان می‌ آورد.

مهیا برای انعکاس انرژی مثبت:

این افراد انرژی مثبت بالایی دارند و توانایی دارند این انرژی موثر را بر دیگران منتقل کنند.

رهبری موثر:

افراد کاریزماتیک قدرت بزرگی برای رهبری مؤثر دارند و می ‌توانند دیگران را به انجام کارهای بزرگ و الهام ‌بخش تشویق کنند.

از این ‌رو، داشتن کاریزمایی به معنای داشتن توانایی ‌ها و ویژگی ‌هایی است که شما را جذاب، اعتماد به ‌نفس و توانمند نشان می‌ دهد و به شما کمک می‌ کند تا تأثیرگذاری بیشتری در اطرافیان خود داشته باشید.

بخشی از متن کتاب افسانه کاریزما:

صحبت کردن کاریزماتیک

خودتان را در یک صبح زود تصور کنید که با عجله می خواهید سرکار بروید. به سرعت کارهای روتین آماده سازی را انجام می دهید، از در بیرون می زنید و در اولین گوشۀ خیابان زمانی که منتظرید چراغ قرمز سبز شود شاهد یک تصادف تقریباً کُشنده می شوید. از حالا به بعد هر موقع از آن نقطه می گذرید به چه چیزی فکر می کنید؟ البته تصادف.

تقریباً غیر ممکن است که از آن گوشه خیابان بگذرید بدون این که به آن فکر کنید. ممکن است احساس ترس و وحشت را به یاد آورید، یا آن طور که خون در رگ های تان از شدت ترس داشت یخ می زد. ذهن ما، حواسی را که تجربه می کنیم با مکان ها، افراد و حس های فیزیکی مرتبط می کند که وقتی آن ها را تجربه می کردیم متوجه شان بودیم.

به همین دلیل است که سازندگان خودرو بیشتر خانم های مانکن بسیار جذاب را در تبلیغات خودروهای شان وارد می کنند. در واقع جواب هم می دهد. در یک مطالعه از مردان پرسیده شد که خودروهایی را که تبلیغات شان با استفاده از خانم های مانکن جذاب انجام شده بود ارزش گذاری کنند.

آن مردان آن خودروها را سریع تر، جذاب تر و خواستنی تر ارزش گذاری می کردند. چنین ارتباطی با احساسات منفی نیز اتفاق می افتد، به این دلیل است که پیش بینی کننده های وضع آب و هوا در تلویزیون بیشتر نامه های تهدید و توهین آمیز از جانب بینندگان دریافت می کنند که هواشناسان را با وضع آب و هوایی که گزارش می کنند مرتبط می دانند، به طوری که باورشان می شود این افراد مسئول وضع آب و هوا هستند.

این غیر معمول نیست که در یک فصل بد آب و هوایی برای یک مجری پیش بینی کننده هواشناسی دست کم یک پیام با مضمون تهدید به مرگ فرستاده می شود…

در آخر

امروزه کاریزما به دانش کابردی تبدیل شده است. کاری که کتاب کاریزما انجام می دهد این است که این دانش را با ابزارهای کابردی و قابل اجرا به همراه نتایج قابل اندازه گیری در اختیار شما قرار دهد. پس برای جذاب بودن از خرید کتاب افسانه کاریزما از سایت کتاب غافل نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *